O sviniach
SVINE sú nečisté zvieratá!
Tieto zvieratá ale boli tak stvorené. NIE JE to ich VINA, že sú také, aké sú.
Oproti tomu ČLOVEK je zodpovedný za situáciu, keď sa stane skrze svoj HRIECH - nečistým.
Prečo sú pre ľudí tieto zvieratá nečisté?
Tento príkaz má svoje nadprirodzené a prirodzené dôvody.
Prvým dôvodom - nadprirodzeným - je tento:
Vyvolený národ a jeho poučovanie alebo vyučovanie, potreba si toto vyvolenie uvedomovať a
ľudskú dôstojnosť v ňom uchovávavať
aj takým obyčajným a každodenným zamestnávaním sa ako je JEDLO.
Divoký sa stravuje len tak, aby naplnil svoje brucho.
Aj pohan, keď nie je žiaden divoch, je všetko a nepremyslí si,, že ak je príliš veľa vzbudí to v ňom NÍZKE NERESTI a SKLONY.
Pohania sa oddávajú jedeniu až do pocitu takej plnosti, že už nemôžu viac a tento spúsob stravovania sa pre nich stáva takmer náboženstvom. / prejedanie sa/.
Vzdelaní medzi vami už počuli o týchto sviatkoch obscéenneho jedla na počesť ich bôžikom, ktoré vyústili do orgií
zmyslových nerestí.
Dieťa ĽUDU BOŽIEHO musí sa dokázať zdržiavať a musí sa vedieť v POSLUŠNOSTI a v MˇUDROSTI zdokonaĺovaťtým, že má pred očami svoj POVOD a svoj CIEĽ, a síce svojho BOHA a NEBO.
Prirodzený dôvod :
Z prirodzených dôvodovľudia sa zdržiavaú pokrmov, ktorév nich vyvolajú zlé valstnosti, zlé správanie. Láska, aj telesná, nie je mu odmietnutá, ale musí vždy so sviežosťou svojej duše seba usmerniť s túžbou po nebi.
Láska nemá byť rozkošou zmyslov, ale cit náklonnosti, ktorý viaže človeka k blážnemu, ktorý viaže muža k žene,
ak na ňu nehľadí ako na ženu ale ako na seberovnú.
Úbohé zvieratá ale nie sú vinné tým, že sú svine a ani tým, že ich múso vyvolá v človeku po zjedení určité účinky
v KRVI. A ešte menej vinnými sú pastieri svíň.
Keď sú úprimní, čestní,aký je potom vo večnosti rozdiel medzi nimi a medzi učenými, ktorí zo svojich kníh, ktoré
čítajú, nedokázali prijať dobro pre seba?
Vravím vám, že jedného dňa nájdete pastierov svíň medzi spravodlivými a učených a učiteľov zákona
medzi nespravodlivými.